Onder het motto 'samen sterk (en een beetje nat)' doken we met team RLNH het water én de modder in om letterlijk de handen uit de mouwen te steken.
Een teambuilding op kantoor? Niet voor ons! De medewerkers van Regionaal Landschap Noord-Hageland trokken onlangs de laarzen aan - sommigen zelfs de zwembroek - voor een wel heel bijzondere teambuildingactiviteit in Lubbeek. Onder het motto 'samen sterk (en een beetje nat)' doken we het water in om letterlijk de handen uit de mouwen te steken.
Projectmedewerker biodiversiteit Bert Vandebosch deed een oproep voor hulp bij het opruimen van een vijver die volledig was overwoekerd door waterlelies. Door onverwachte hergroei hadden de planten de hele vijver ingenomen, waardoor er weinig ruimte overbleef voor andere soorten.
Gewapend met rieken, harken, drietanden, schepnetten, schoppen, mesthaken én een baggerbeugel gingen enkele dappere collega’s het water in. Het werd een frisse, modderige maar vooral gezellige dag, afgesloten met een welverdiende warme buitendouche.
Met dit vijverherstel geven we de biodiversiteit opnieuw alle kansen en tonen we dat werken aan natuur soms letterlijk betekent: tot aan je knieën (of verder) in het werk staan!